Ana içeriğe atla

Karantina Günlükleri 2 / Film Önerileri

Yeni bir karantina günlüğünden merhaba. Bugün için önerilerim filmlerden olacak. Boş vakitlerin en büyük dostu. Arkadaşlarımla bir film grubu kurduk, 2 günde bir yeni bir film belirliyoruz ve hepimiz izleyip hakkında konuşuyoruz. Şu an izlenecek filmimiz V for Vendetta. Siz de arkadaşlarınızla böyle bir etkinlik yapabilirsiniz.

Ben de size birkaç öneri bırakayım. Daha önceden paylaştığım Animasyon Film Önerileri ve Animasyon Film Önerileri 2 yazılarıma da bakabilirsiniz. Bu yazıda animasyon paylaşmayacağım.

1) Exam



Tür: Gerilim
Süre: 1 saat 41 dakika

Benim en sevdiğim filmlerden biridir Exam. Bittiğinde şok olmuştum. Bir iş için mülakata giren 8 kişinin sınav sırasında yaşadıklarını anlatıyor. Hepsi tek bir odada, önlerinde bir kağıt, cevap için 80 dakikaları var. Ama soru yok. İşte filmde bu 8 kişinin cevaplamak için soruyu bulmaya çalışmalarını izliyoruz. Olaylar baya kızışıyor ve sonunda ne oldu öyle diye kalıyorsunuz. Film hakkında beni en çok etkileyen şeylerden biri de tüm filmin tek bir odada geçmesi. Evet, tüm film mülakat odasında geçiyor.

Çok iyi bir film, kesinlikle izleyin. "Sınav" adıyla Türkçeye çevrilmiş.

2) Searching
















Tür: Dram, Gerilim
Süre: 1 saat 43 dakika

Çekim tarzı çok orijinal bir film. Olayları telefon, bilgisayar, tablet gibi aletlerin ekranından izliyormuşsunuz gibi. Kızı kaybolan bir adamın, kızının bilgisayarını kurcalayarak onu bulmaya çalışmasını konu ediniyor. Film Türkçeye "Kayıp Aranıyor" adıyla çevrilmiş.

3) Hidden Figures







Tür: Dram, Tarihî Kurgu
Süre: 2 saat 7 dakika

Türkçeye "Gizli Sayılar" adıyla çevrilmiş film, NASA'da çalışan üç Afro-Amerikan matematikçi kadının hikayesi. NASA deyince aklımıza mükemmel görüntüler gelse de bu filmdeki kadınlar insan bilgisayar olarak çalışıyor. 1961 yılının NASA'sı hem cinsiyet hem de ırk açısından büyük ayrılmaların olduğu yer. Fakat astronot John Glenn'in yörüngeye yollanmasında problemler hem de fazlasıyla büyük problemler çıkınca üst yetkililerin işi bu mükemmel kadınlara düşüyor. Katherine en önemli hesaplamaların yapıldığı gruba girerken Mary her zaman hayalini kurduğu gibi mühendis olarak uzay araçlarının yanına gidiyor. Dorothy ise kimsenin düzgün çalıştırmayı başaramadığı bir hesaplama makinesinin olayı çözerek kızlarını da yanına alıyor ve o makinenin sorumluluğunu üstleniyor resmen. Ama koridorlarda bir yürüyüşleri, o odalara bir girişleri var ki... Gururdan göğsüm kabardı.

4) Flatliners
















Tür: Bilim Kurgu, Gerilim
Süre: 1 saat 50 dakika

İnsan öldükten sonra ne olduğunu merak eden 5 tıp öğrencisi kısa aralıklarla kalplerini durdurarak ölüme yakın bir deneyim elde etmeye çalışıyor. Hem kendileri ne olduğunu yaşıyor hem de ölüm sırasında beyinde olan olayları kayıt altına alıyorlar. Çok ilgi çekici görünen bir konusu var. Ama film bir yerden sonra değişik bir şey oluyor. Bilim kurgudan gerilime ani bir geçiş yaşanıyor. Çok sevdiğim bir film değil ama özellikle o deney kısımları için izlenir bence. Türkçeye "Çizgi Ötesi" olarak çevrilmiş.

5) Nerve 
















Tür: Macera, Suç
Süre: 1 saat 36 dakika

Lise son sınıf öğrencisi Vee'nin arkadaşı Sophie Nerve oyununda ünlü olur. Nerve, oyuncu ya da izleyici olarak katılabildikleri online bir oyun. Oyuncular, izleyicilerin oylarıyla belirlenen meydan okumaları yaparak günün birincisi olmaya çalışıyor. Aynı zamanda tamamladıkları her meydan okumadan sonra para ödülü alıyorlar. Vee de bu oyuna girmeye karar veriyor. Ama günün sonunda işler kötü yerlere gitmeye başlıyor.

İzlemesi çok eğlenceli bir gençlik filmi. Tüm o olayların sadece bir gün içinde olması da şok edici. Film Türkçeye "Oyun" adıyla çevrilmiş.

6) Alita: Battle Angel











Tür: Aksiyon, Bilim Kurgu, Gerilim
Süre: 2 saat 2 dakika

Alita karakteri bana Cinder'ı hatırlatıyor. Vücutlarının mekanik olması, hatırlamasalar da aslında çok önemli bir kişi olmaları gibi birkaç ortak özellikleri var. Konusunu pek hatırlamıyorum ama izlerken baya keyif almıştım. Ayrıca devam filmi gelecekmiş gibi bitti, hatta ortada kesildi bile diyebiliriz. İkinci filminin gelmesini çok istiyorum ama daha herhangi bir bilgi yok bununla ilgili. Türkçeye "Alita: Savaş Meleği" olarak çevrilmiş.

7) Set It Up







Tür: Komedi, Romantik
Süre: 1 saat 45 dakika

Biraz da güleleim. Birkaç gün önce izlediğim ve çokça kahkaha attığım bir film. Son derece işkolik iki patronun asistanları kendilerini biraz rahatlatmak için patronlarını birbirine aşık etmeye çalışıyor. Kafa dağıtmak için birebir. Çok büyük beklentiyle başlamayın ama eğleneceğinize eminim. Film "Patronlara Tuzak" olarak Türkçeye çevrilmiş.

Benden şimdilik bu kadar. Siz de bana birkaç film önerisinde bulunabilirsiniz. Bu filmlerden izledikleriniz ya da listenizde olanlar varsa hakkında konuşabiliriz. Kendinize dikkat edin, görüşürüz.

Yorumlar

  1. Biz de öyle bir grup kurup kararlaştırmıştık filmleri ama devam ettiremedik. Siz ne güzel izlemişsiniz :) exam ve searching harika ya. Diğerlerini izlemedim, onlara bir bakayım. Teşekkürler :) V for Vendetta da güzel, keyifli seyirler :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunlar beraber izlediklerimiz değil. Daha iki film izleyebildik, çok yeniyiz:) evet ikisi de çok güzel filmler. V for Vendetta için de çok heyecanlıyım, teşekkürler:) sana da keyifli seyirler:)

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kitap Mimi

  Mimleri cevaplamayı hep çok sevdim. Bu sefer de ben bir tane yapayım dedim. Daha önceden birçok kitap mimi yapılmıştır illa ki, benim yazdığım sorulardan birkaçı da onlarda vardır. Ama yeniden cevaplamış olalım. Belki cevaplarımız değişmiştir. 1) Kitaplığındaki en eski kitap Benim kitaplığımda bulunan en eski kitap Fido. Anneme ablaları hediye almışlar 1986 yılında. İlk baskısı 1984'te olmuş, zaten bu kitap da birinci baskıdan. Sayfaları geçen yıllarla iyice sararmış, kapaktan ayrılmış. Ama eski kitaplara has o yoğun kokusunu içime çekmek çok hoşuma gidiyor. 2) Kitaplığındaki en yeni kitap   Ben genelde kitaplarımı internetten sipariş ediyorum ve toplu alıyorum. O yüzden aslında en yeni kitaplarım birkaç tane. Ama ben okumak için en heyecanlı olduğumu göstermek istedim. Çok ümitliyim ve seveceğime eminim.Hazır filminin fragmanı da yayınlanmışken hemen okumak istiyorum. 3) Sana hediye gelen bir kitap Bayan Peregrine'in Tuhaf Çocukları benim düzenli kitap okumaya başlamamı sağl

Değişimin İlk Günü

Yeni bir hafta başlangıcı, yeni alışkanlıklar kazanmaya başlamak için harika bir zaman. Benim kazanmak istediğim yeni alışkanlık erken kalkmak. Uykuyu çok seven biri olarak bu benim için çok zorlayıcı bir şey. Gece bir şeyler yapmayı çok seviyorum, sabah uykularını da aynı şekilde. Zaten gece geç yatınca uyanmam öğle saatlerini buluyor. Fakat okul dışında erken kalkmayı başardığım birkaç nadir günde çok mutlu hissettiğimi fark ettim hep. 9'da kalktığımda -ki bu benim için çok erken bir saat- 12'ye kadar çok fazla iş hallediyorum. O üç saatlik zaman dilimi sanki apayrı bir gün gibi. Öğle ezanına kadar ne yapabilirsem en verimli şeyler onlar oluyor, öğleden sonrası çorap söküğü gibi geliyor. Bugün ise sabah namazına kalktım, yaklaşık 6.20 gibi, ve sonrasında bir daha uyumadım. Namaz, ayılma ve birkaç küçük şeyden sonra 7 gibi günümü başlattım.  Derslerim 9'da başlıyor, yani iki saatim vardı. Önce bir süredir ilgilenemediğim İspanyolca'yla ilgilendim. Birkaç alıştırma yapt

Ağaç Ev Sohbetleri - 58

Merhabalaar! Bu haftanın ağaç ev sohbetleriyle geldim yine. Konusu çok hoşuma gitti, hemen  yazayım dedim. Zaten sevdiğim havalarla ilgili bir yazı yazmayı düşünüyordum, güzel denk geldi. Sevgili Andromeda bulmuş konuyu. Teşekkür edelim ona da bu güzel konu için:) "Hangi mevsimin insanısınız, neden?" Tüm mevsimler çok güzel elbet. İyi ki hepsini yaşayabilen bir ülkedeyiz. Hepsini tadabilmek çok büyük zevk. Yaz olmadan kış, kış olmadan yaz anlaşılmazdı yoksa. Soğuk havalara aşığım. Isınmak serinlemekten daha kolay geliyor bana, üşüdüğümde sırtıma bir hırka alıp sorunu çözebiliyorum ama bir sıcak bastı mı vay halime. Yazı pek sevemiyorum o yüzden. Doya doya dondurma yiyebilme kısmı var ama orası çok güzel. Bir de piknik sezonu açılıyor, pikniğe de bayılırım. İlkbahar da güzel bu arada. Çiçekler, ağaçlar, hayvanlar uyanıyor hep beraber. Yaşam yeniden yüklenmiş gibi olmuyor mu ama? Her yer yeşil yeşil, mis gibi hava, ohhh. Sonbaharı biraz daha fazla severim. Hem yeni bir okul/iş