Ana içeriğe atla

Okul Mimi

Hepinize merhabalar!
Bugün bir mimle geldim. Bence çok eğlenceli bir etkinlik. Ben de çok severek okuduğum bu mimlerden bir tane yapmak istedim. Devamı da gelir inşallah.
Ben bu mimi Konumuz Kitap blogunda gördüm. Gören herkesi bu mimi yapmaya davet ediyorum.

Her ne kadar hâlâ eğitim hayatım devam etse de soruları cevaplayabileceğimi düşünüyorum. Geçelim sorulara...

1) İlkokuldayken nasıl bir öğrenciydin?

Ben ilk okuldayken öğretmeninin gözdesi olan bir öğrenciydim. Bazı konularda ayrıcalıklarım oluyordu ve öğretmenin sağ kolu gibiydim. Bazı arkadaşlarım bu yüzden bana sinir oluyormuş, yıllar sonra gelen itiraflarla öğrendim. Onun dışında özellikle birinci sınıfta çok çekingen ve korkaktım, öğretmenin peşinden ayrılmıyordum, diğer çocuklar bana bir şey yapmasın diye.

2) Dostluk kavramına inanır mısın?

Evet, inanırım. Zor bulunan ve çok değerli olan bir şey bence. Şu an hayatımda dost diyebileceğim kadar yakın biri var mı emin değilim.

3) Okul hayatınızda en çok zorlandığınız ders veya dersler ya da önerileriniz var mı?

Tarih. Tamamen ezbere dayalı olsa da bir türlü yüksek not alamadım şu dersten. Ortaokulda da en düşük notumu İnkılap Tarihi'nden almıştım. Bir de altıncı sınıf Matematik konularını hiç sevmem. Kesirler ve mutlak değer, hâlâ başımın belaları.

4) Öğretmeninizle yaşadığınız komik bir anınız var mı?

Öğretmenden kaynaklanan komik olaylar da vardır illa ki ama şu an aklıma gelmedi. Onun yerine Öğretmenle güldüklerimizden anlatayım. Şimdiye kadarki neredeyse tüm öğretmenlerimle rahatça konuşabiliyorduk ve ortaya çok komik konuşmalar da çıktığı oluyor. Görmeye başladığımdan beri en sevdiğim ders İngilizcedir. Sekizinci sınıfta İngilizcesi iyi olan tek kişi bendim. Hoca bir metindeki bazı kelimelerin anlamlarını soruyordu ve Türkçeyle bağdaştırıp alakasız cevaplar verenler oluyordu. Y ada farklı nedenlerden ötürü alakasız cevaplar verenler oluyordu. Açıklamalarını dinlerken hoca ve ben kahkahalara boğuluyorduk. Hâlâ daha en sevdiğim şeylerden biri İngilizce sınav kağıdı okumaktır. O kadar orjinal yanlışlar oluyor ki ağzım açık kalıyor.

5) Hiç sınıf başkanı veya başkan yardımcısı oldun mu?

Fazla fazla. İlkokulda liste sırasına göre her hafta başkan ve yardımcısı değişiyordu. Beşinci sınıfta da bir sene boyunca başkanlık yapmıştım ama o sene çok yorulup stres yaptığım için çok başım ağrımıştı. Ondan sonra da aday bile olmadım.

6) Hiç öğretmen olmayı düşündün mü?

Bir aralar düşünmüştüm. Özellikle ilkokulda her gün olmak istediğim şey değişiyordu. Ama artık kesinlikle bana göre bir meslek olmadığını biliyorum. Bir şeyler öğretmek herkesin harcı değil. Öğretmenlik gerçekten kutsal meslek. Tüm öğretmenlerimize sonsuz sabır ve dayanma gücü diliyorum.

Bu mim için benim yazacaklarım bu kadar. Keyifle okuduğum gibi keyifle cevapladım. İrem'e de teşekkürler.



Yorumlar

  1. çok tatlı yazmışsın ya. ben de yapcaktım bu mimi yapcam yarın öbürgün. konumuz kitap, irem can da tatliş zateen. ha haa çalışkansın diye belki sana diğerleri bişiler yaparlardı belki hıhım hihi :) dost kolay mı yiaaa :) tarih sıkıcı bee haklısın. mat ve ing bizde genelde belalı dersler. hehe ingilizce benim de en sevdiğim dersti sonra zaten hep ingilizce oldu hayatıım. hoca ile gülüşmeler eveet komiktir tatlıdır tabiii :) çalışkandın yaniiii peki hep çalışkan oldun mu sonra daa :) öğretmenlik hıhım tabii insanı delirtebilir de miii hihihi :) arka plan bilemedim bi bakayım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutlaka yaz, senin öğrencilik hayatını merak ettim. İngilizce candır, bir günüm onsuz geçmiyor. Şimdi o kadar çalışkan değilim, deli gibi ders çalışmıyorum. Ama idare ediyoruz bir şekide😄

      Sil
  2. bak, panelde tema var ya, ona geliyon, özelleştir diyon, oradan dabıyooon :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Onu biliyorum. O anlamda arka plan dememiştim. Yazıları işaret kalemiyle çizmişim gibi görünüyor ya onu dedim. Yanlışlıkla beyaz basmışım sonra çok kötü durdu diye biraz daha yakın bir renk seçmeye çalıştım. Ama galiba tamamen silinmiyor:(

      Sil
  3. Çok güzel bir çocukluk yaşadığın gibi çok da güzel bir okul hayatı yaşamış olduğunu düşünüyorum 🙈🎈

    En iyi dostun olduğunu da düşünüyordum tabii, yıkıldım şuan🙈

    YanıtlaSil
  4. Evet hayatım şimdiye kadar çok güzel geçti, hiçbir anından pişman değilim. Okul hayatım da benim için çok güzel kesinlikle.

    Senin yerin farklı bir boyuta giriyor, bunun farkındasın diye düşünüyorum 😉

    YanıtlaSil
  5. yaptım ben deeee mimiii sen de varsın hihi :)

    YanıtlaSil
  6. Yanıtlar
    1. Aynen öyle:) okul zamanı okuldan bahsetmemek olmuyor

      Sil
  7. Çok güzel mim. Bunu bende yapayım.
    Bu arada bloğuna mail abonelik butonu koyarsan daha rahat takip edebiliriz:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler, yap tabii.
      Mail aboneliği koymuştum sen söyledikten sonra. Sayfanın en altında 'Emaille takip et' kısmını görebilirsin:)

      Sil
    2. En altta kaldığında görmemişim. Çok teşekkürler :)

      Sil
    3. Önemli değil. Asıl ben öneri için teşekkür ederim:)

      Sil
  8. son yazımdasın holeeey :)

    YanıtlaSil
  9. Çok güzel bir mim olmuş ama blog sayfanın teması çok fazla koyu okurken insanın gözleri yoruluyor lütfen düzelt :) sade ve derin sayesinde blogunuzla tanıştım ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler 💛 önerini dikkate alacağım, bana da koyu gelmeye başlamıştı. Umarım beğeneceğin yazılar yayınlayabilirim:)

      Sil
  10. Sınıf başkanı olarak hep arkadaşlarım ve öğretmenlerim arasında kalırdım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de ben de. Zor bir seçim maalesef. O işlerden çekildim o yüzden:)

      Sil
  11. Çok tatlı bir mim olmuş, tebrikler.
    Sevgili Deep'in blogundan gördüm hemen geldim. Memnun oldum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler:) Ben de memnun oldum. Daha sık görüşüz umarım:)

      Sil
  12. Çok güzel yazmışsın. Mimi yaptığın için teşekkür ederim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler. Çok güzel sorulardı, yapmadan duramadım:)

      Sil
  13. Ben de mimledim seni umarım keyifle yaparsın =)

    YanıtlaSil
  14. Yanıtlar
    1. Ben hâlâ okul yıllarında olduğum için ben dönemiyorum maalesef:)

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kitap Mimi

  Mimleri cevaplamayı hep çok sevdim. Bu sefer de ben bir tane yapayım dedim. Daha önceden birçok kitap mimi yapılmıştır illa ki, benim yazdığım sorulardan birkaçı da onlarda vardır. Ama yeniden cevaplamış olalım. Belki cevaplarımız değişmiştir. 1) Kitaplığındaki en eski kitap Benim kitaplığımda bulunan en eski kitap Fido. Anneme ablaları hediye almışlar 1986 yılında. İlk baskısı 1984'te olmuş, zaten bu kitap da birinci baskıdan. Sayfaları geçen yıllarla iyice sararmış, kapaktan ayrılmış. Ama eski kitaplara has o yoğun kokusunu içime çekmek çok hoşuma gidiyor. 2) Kitaplığındaki en yeni kitap   Ben genelde kitaplarımı internetten sipariş ediyorum ve toplu alıyorum. O yüzden aslında en yeni kitaplarım birkaç tane. Ama ben okumak için en heyecanlı olduğumu göstermek istedim. Çok ümitliyim ve seveceğime eminim.Hazır filminin fragmanı da yayınlanmışken hemen okumak istiyorum. 3) Sana hediye gelen bir kitap Bayan Peregrine'in Tuhaf Çocukları benim düzenli kitap okumaya başlamamı sağl

Ağaç Ev Sohbetleri - 58

Merhabalaar! Bu haftanın ağaç ev sohbetleriyle geldim yine. Konusu çok hoşuma gitti, hemen  yazayım dedim. Zaten sevdiğim havalarla ilgili bir yazı yazmayı düşünüyordum, güzel denk geldi. Sevgili Andromeda bulmuş konuyu. Teşekkür edelim ona da bu güzel konu için:) "Hangi mevsimin insanısınız, neden?" Tüm mevsimler çok güzel elbet. İyi ki hepsini yaşayabilen bir ülkedeyiz. Hepsini tadabilmek çok büyük zevk. Yaz olmadan kış, kış olmadan yaz anlaşılmazdı yoksa. Soğuk havalara aşığım. Isınmak serinlemekten daha kolay geliyor bana, üşüdüğümde sırtıma bir hırka alıp sorunu çözebiliyorum ama bir sıcak bastı mı vay halime. Yazı pek sevemiyorum o yüzden. Doya doya dondurma yiyebilme kısmı var ama orası çok güzel. Bir de piknik sezonu açılıyor, pikniğe de bayılırım. İlkbahar da güzel bu arada. Çiçekler, ağaçlar, hayvanlar uyanıyor hep beraber. Yaşam yeniden yüklenmiş gibi olmuyor mu ama? Her yer yeşil yeşil, mis gibi hava, ohhh. Sonbaharı biraz daha fazla severim. Hem yeni bir okul/iş

Değişimin İlk Günü

Yeni bir hafta başlangıcı, yeni alışkanlıklar kazanmaya başlamak için harika bir zaman. Benim kazanmak istediğim yeni alışkanlık erken kalkmak. Uykuyu çok seven biri olarak bu benim için çok zorlayıcı bir şey. Gece bir şeyler yapmayı çok seviyorum, sabah uykularını da aynı şekilde. Zaten gece geç yatınca uyanmam öğle saatlerini buluyor. Fakat okul dışında erken kalkmayı başardığım birkaç nadir günde çok mutlu hissettiğimi fark ettim hep. 9'da kalktığımda -ki bu benim için çok erken bir saat- 12'ye kadar çok fazla iş hallediyorum. O üç saatlik zaman dilimi sanki apayrı bir gün gibi. Öğle ezanına kadar ne yapabilirsem en verimli şeyler onlar oluyor, öğleden sonrası çorap söküğü gibi geliyor. Bugün ise sabah namazına kalktım, yaklaşık 6.20 gibi, ve sonrasında bir daha uyumadım. Namaz, ayılma ve birkaç küçük şeyden sonra 7 gibi günümü başlattım.  Derslerim 9'da başlıyor, yani iki saatim vardı. Önce bir süredir ilgilenemediğim İspanyolca'yla ilgilendim. Birkaç alıştırma yapt