Ana içeriğe atla

Kitap Mimi

 


Mimleri cevaplamayı hep çok sevdim. Bu sefer de ben bir tane yapayım dedim. Daha önceden birçok kitap mimi yapılmıştır illa ki, benim yazdığım sorulardan birkaçı da onlarda vardır. Ama yeniden cevaplamış olalım. Belki cevaplarımız değişmiştir.

1) Kitaplığındaki en eski kitap


Benim kitaplığımda bulunan en eski kitap Fido. Anneme ablaları hediye almışlar 1986 yılında. İlk baskısı 1984'te olmuş, zaten bu kitap da birinci baskıdan. Sayfaları geçen yıllarla iyice sararmış, kapaktan ayrılmış. Ama eski kitaplara has o yoğun kokusunu içime çekmek çok hoşuma gidiyor.

2) Kitaplığındaki en yeni kitap

 

Ben genelde kitaplarımı internetten sipariş ediyorum ve toplu alıyorum. O yüzden aslında en yeni kitaplarım birkaç tane. Ama ben okumak için en heyecanlı olduğumu göstermek istedim. Çok ümitliyim ve seveceğime eminim.Hazır filminin fragmanı da yayınlanmışken hemen okumak istiyorum.

3) Sana hediye gelen bir kitap



Bayan Peregrine'in Tuhaf Çocukları benim düzenli kitap okumaya başlamamı sağlayan seridir. Çocukluğumdan beri hep okusam da vazgeçilmezim haline gelmesi bu seri sayesinde. Bu yüzden yeri her daim bende ayrı kalacak. İlk üç kitaptan sonra bitti diye düşünsem de yazarın karakterlerimiz için yazacak daha bir sürü macerası varmış. Çevrildiğini gördüğümde çok heyecanlanmıştım. Teyzemler de bana bayram hediyesi olarak almışlar. Hediye paketini açmaya başlayıp kitap sayfalarının görüntüsünden tanıdığımda nasıl mutlu olduğumu çok net hatırlıyorum.

4) Hediye verdiğin bir kitap


Bu kitap çok sevdiğim modern klasiklerden biri. Bu kitabı hediye verdim ama kime verdiğim konusunda bir fikrim yok. Çünkü #sendeyap etkinliği kapsamında hediye ettiğim bir kitap. Aktif olarak devam etmese de isterseniz herkesten bağımsız olarak siz de bu etkinlikte yapılanları yapabilirsiniz. Daha çok bilgi için bu yazıma bakabilirsiniz. 

5) En sevdiğin çocuk kitabı 



Çoook tatlı bir kitap Suna'nın Serçeleri. Kaç kez okuduğumu bilmiyorum bile. Kapağı değişmiş şimdi, bu kız kadar tatlı değil yenisi. Almayı düşünürseniz ikinci el bir şekilde bu kapağı almanızı çok isterim.

6) Kapağını çok sevdiğin bir kitap


Bu kitabın kapağına ba-yı-lı-yo-rum. Konusu hemen almamı sağlayacak kadar ilgimi çekmemişti ama kapağını her görüşümde "Bu kitaptan bende de olmalı" diyordum. En sonunda bende de oldu, okudum ve baya beğendim. Ama hâlâ en çok beğenimi alan kısmı kapağı.

7) Sevdiğin renkte kapağı olan bir kitap


Şu sıralar en sevdiğim renk sarı, gördüğümde bana dinginlik ve huzur veriyor. Ölümsüz Aile de çok sevdiğim ve yakın zamanda tekrar okumuş olduğum bir çocuk kitabı. Maalesef bunun da kapağı değiştirilmiş. Yeni kapak da çok güzel ama bu kapağın yerini tutmuyor kesinlikle. Kitabı bitirdikten sonra bu kapağa bakıp düşüncelere dalarak birkaç dakika geçirebiliyorsunuz. En sevdiğim renk bir de en sevdiğim tonuyla kapakta yer alınca benim için ayrı bir güzelliği de oluyor. Bu arada köşede yazan 3 TL dikkatinizi çekti mi? Şimdi etiket fiyatı 11 TL olmuş bu kitabın. Keşke kitaplara zam gelmese de bir sürü bir sürü alabilsek.

8) Tekrar tekrar okuduğun bir kitap


Bu soruya Suna'nın Serçeleri'ni de yazabilirdim ama Aşk Tüm Zamanların İçinden Geçer serisini koymasaydım rahat edemezdim. Çok akıcı ve çerezlik bir seri. Üç kere baştan sona okudum sanırım. Kapakları da hikayesi de çok tatlı. Yoğun bir fantastik kurgu beklentisine girmeden okursanız keyif alacağınızı düşünüyorum.

9) İlk okuduğumda bayılmıştım ama artık o kadar beğenmiyorum dediğin bir kitap


Grisha serisini ilk okuduğumda çok beğenmiştim fakat zamanla aslında çok da iyi bir seri olmadığını fark ettim. Başkarakterleri güzel ve bu yüzden başkarakterlere çok odaklı bir kurgu. Ama o dünyanın tarihini, büyünün sınırlarını, karakterlerin birbirleriyle bağlantıları, karakterlerin geçmişleri hakkında çok az bilgi vardı. Bu boşlukları ben kendi kafamda doldurmuşum, bunu sonradan fark ettim. Yaklaşık bir sene oldu okuyalı ve bloğumda da yorum girmiştim. Orada çok heyecanlıydım, çok beğenmiştim. Ama artık fikrim değişti.

10) Keşke okumasaydım dediğin bir kitap


Cadı Avcısı serisini hiç sevemedim. İkinci kitabını satın almak yerine arkadaşımdan ödünç alarak okumuştum, sırf nasıl bitecek diye merak ettiğim için. Beni hiç kendine bağlayamayan, bir türlü akmayan, sevemediğim bir kurgu oldu. Karakterlerini de ayrıca sevmedim. Tek sevdiğim karakter George'tu (adı bu muydu tam emin değilim). O da çok etkisiz bir karakterdi ve ikinci kitapta yok gibi bir şeydi:(

Bu kadardı. Ben yaparken yine çok eğlendim. Tamamen kendim yapmak da ayrı bir güzeldi. Birkaç kişiyi mimleyeceğim ama gören herkesin yapmasını isterim. Yaparsanız haber vermeyi unutmayın, cevaplarınızı çok merak ediyorum.

Mimlediklerim:




Yorumlar

  1. Yaaa çok güzel olmuşş❤️ beni mimlediğin için de teşekkür ediyorum

    YanıtlaSil
  2. heeey ne güzelmiş. ben de yapsam olur de mii. ama sen çok güzel yapmışsın. anlatmışsın. fotolar da ne güzel olmuş öyle. senin kadar güzel yapamam amaaa yaparım yine de tamam mıııı :) ay aysu yok ne zamandır, hadi görsün de yapsııın :) haber veririm yapıncaaa :) zor mim yaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaa olur tabii, nasıl unutmuşum seni zaten. Teşekkür ederim senin de çok güzel yapacağına eminim:) bekliyorum seninkini deee:)

      Sil
  3. Sorular şahane, cevaplamak için sabırsızlanıyorum, mimlediğin için teşekkür ederim 💜 kitap seçimlerinde çok güzel :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim ve rica ederim💛 yaptığında yine haber ver, cevapların için çok meraklıyım:)

      Sil
    2. Akşam yazabildim nihayet :)

      Sil
  4. oleeeey yaptıııııım çok güzel mimdi yaa valla ne güzel düşündün ve cevapladın bi deee :)

    YanıtlaSil
  5. Çoğu sorunun cevabını bilemedim çünkü defalarca şehir ve ev değiştirdim.Kaybettiğim çok kitap oldu :( Fotoğraflarla birlikte hoş bir mim olmuş.Emeklerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaa çok üzücü:( Teşekkürler, senin de yapabilmeni isterdim:)

      Sil
  6. heey bak başka arkadaşlarımız da cevaplıyoo, yazımın yorumlarına ekliyom linklerinii :)

    YanıtlaSil
  7. Öncelikle çok teşekkür ederim. Ben de mim cevaplamayı çok seviyorum. Hazırlama konusunda ilk denememdi, bu kısım da hoşuma gitti:) Dune bir sonraki kitabım, çok heyecanlıyım okumak için. Suna'nın Serçeleri çok güzeldir, tavsiye ederim. Zamanı Durdurmanın Yolları ilginç bir isim, evet:) Grisha konusunda yaşadığın cidden ilginçmiş ama ne güzel olmuş:) Ben sevmediğim bir kitabı tekrar okumayı denemezdim bile. Grishayı pek sevemedim ama Kargalar Meclisi serisini çok merak ediyorum, herkes onu daha çok seviyor. Son olarak, tekrar teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  8. http://dikiskis.blogspot.com/2020/09/kitap-mimi.html

    baak bi arkadaşımız daha yaptı bunuuuu :)

    YanıtlaSil
  9. heyy! çok teşekkür ederim mimlediğin için sorulara göz gezdirebildim sadece ama çok hoşlar zaten kitaplar hakkında olması daha da güzel yapıyor onları, biraz fazla geç oldu ama zaman bulabilirsem yapmaya çalışacağım :) <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım yapabilirsin. Merakla bekliyorum cevaplarını:)

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kalpsiz - Marissa Meyer / Kitap Yorumu

"Sırf seni korkutuyor diye bir şeye inanmamak çok tehlikeli." Kalpsiz, ah Kalpsiz. Bana neler yaşattın. Bu kadar çok duyguyu bir arada yaşadığım sayılı kitaplardan. Başladığımda bitirmeden bırakmak istemedim. Çok sürükledi beni.   Kitapta Catherine adındaki baş karakterimiz Kupalar Diyarı'nda bir leydi. Ama leydilere hiç uymayan bir hobisi var: tatlı yapmak! Arkadaşı Mary Ann'le bir pastane açmak en büyük hayali. Ama bunu gerçekleştiremiyor çünkü annesi, böyle şeylerle vakit kaybetmek yerine, zaten kendisinden etkilenen ve evlilik teklifi eden kralın teklifini kabul etmesi gerektiğini söylüyor. Ama Cath kralı sevmiyor. Gerçek aşkı tatmak istiyor. Ve aşkın kapısını çalması çok uzun sürmüyor. Yeni saray soytarısı Jest ile aşkın kollarına kendini bırakıyor. Catherine'in kralın teklifini reddetmesi, Jest'le beraber olması ve pastane açması gerekmektedir. Başarabilirse. Bu kitap hakkında o kadar fazla konuşabilirim ki! Kitaptaki her karakter ve olay iç

Ağaç Ev Sohbetleri - 58

Merhabalaar! Bu haftanın ağaç ev sohbetleriyle geldim yine. Konusu çok hoşuma gitti, hemen  yazayım dedim. Zaten sevdiğim havalarla ilgili bir yazı yazmayı düşünüyordum, güzel denk geldi. Sevgili Andromeda bulmuş konuyu. Teşekkür edelim ona da bu güzel konu için:) "Hangi mevsimin insanısınız, neden?" Tüm mevsimler çok güzel elbet. İyi ki hepsini yaşayabilen bir ülkedeyiz. Hepsini tadabilmek çok büyük zevk. Yaz olmadan kış, kış olmadan yaz anlaşılmazdı yoksa. Soğuk havalara aşığım. Isınmak serinlemekten daha kolay geliyor bana, üşüdüğümde sırtıma bir hırka alıp sorunu çözebiliyorum ama bir sıcak bastı mı vay halime. Yazı pek sevemiyorum o yüzden. Doya doya dondurma yiyebilme kısmı var ama orası çok güzel. Bir de piknik sezonu açılıyor, pikniğe de bayılırım. İlkbahar da güzel bu arada. Çiçekler, ağaçlar, hayvanlar uyanıyor hep beraber. Yaşam yeniden yüklenmiş gibi olmuyor mu ama? Her yer yeşil yeşil, mis gibi hava, ohhh. Sonbaharı biraz daha fazla severim. Hem yeni bir okul/iş