Ana içeriğe atla

Biraz Ondan Biraz Bundan Kitap Önerileri

Merhabalar. Ben yine en büyük sıkıntımı yaşıyorum blog yazma konusunda. Artık bir şeyler yazayım diye giriyorum ama yine içime sinen güzel bir yazı yazamadan diğer blogları okuyup çıkıyorum.

Şimdi de dedim ki; bir konu bulamıyorsan git en sevdiğin şeyi yap, sevdiğin kitapları herkese öner.

Umarım aralarından ilginizi çeken kitaplar olur ve okuyup seversiniz.

1) Ay Günlükleri Serisi - Marissa Meyer: Benim en sevdiğim serilerin başında gelir bu seri. Fantastik, bilim kurgu karışık. Tabii içinde aşk da var. Dört ana kitabı, iki tane de novellası var. Cinder - Scarlet - Cress - Levana(novella) - Winter - Uzak Yıldızlar(novella) şeklinde. Bazı kişiler Cress'ten sonra direkt Winter'a geçiyor. Ama bence yazıldığı sırayla okumak, yani Winter'dan önce Levana'yı okumak olayları ve nedenlerini kavramak açısından daha iyi.

2) Aşk Tüm Zamanların İçinden Geçer Serisi - Kerstin Gier: Bu da bir fantastik seri, zaten benim en çok okuduğum tür de fantastiktir. Asıl konusu zaman yolculuğu, fakat içinde aşk da var. Baş karakter liseli bir genç kız. Bu yüzden arada kendi kendine girdiği tripleri de okuyoruz ve bu da fantastik havayı dağıtıyor, bir süreliğine farklı bir ruh haline sokuyor. Yakut Kırmızı - Safir Mavi - Zümrüt Yeşil olarak üç kitaptan oluşuyor. Tekrar tekrar okuduğum, çok tatlı bir seri. Şiddetle öneriyorum.

3) On Dokuz Saniye - Pierre Charras: Önceden hakkında hiçbir bilgim olmadan kütüphanede görüp aldığım bir kitap. Çok beğendim ve beni baya etkiledi. Sanırım internette ya da kitapçılarda artık baskısı yok. Ama bir kütüphanede ya da sahafta denk gelirseniz alıp okumanızı isterim.

4) Dr. Jekyll ile Bay Hyde - Robert L. Stevenson: İş Bankası'nın Modern Klasikler Dizisi'nden bir kitap. Biraz fantastik bir konusu var. Fakat çok kısa, keşke daha uzun olsaydı dedim bitince. İnsanın içindeki iyi ve kötü tarafı çok güzel anlatıyor.

5)  Zacharius Usta - Jules Verne: Yine Modern Klasikler'den bir kitap. Çok çok kısa. Kibirli ve biraz deli bir saat ustasını konu ediniyor. Başlandığı gibi biten, anlatmak istediğini çok güzel anlatan bir kitap.

6) Grisha Serisi - Leigh Bardugo: Fantastik serilerden devam. Çok geç okuduğum ve bu duruma çok üzüldüğüm bir seri. Çok güzel bir evreni baya geç tanıdım. Siz de hâlâ okumadıysanız bir an önce bir şans verin. Gölge ve Kemik - Kuşatma ve Fırtına - Çöküş ve Yükseliş olarak üç kitaptan oluşuyor.

7) Tüm Sistemler Çöktü - Martha Wells: Bu bir bilim kurgu kitabı. Aslında bir seri, kaç kitaplık bir seri onu hatırlamıyorum. Ama Türkçe'ye üç kitabı çevrildi ve ben de ilk ikisini okudum. Serinin adı Katilbot Günlükleri. Baş karakter bir GüvBirim yani güvenlik robotu, kendine de Katilbot diyor. Ama normalde olması gerekenin aksine kendi iradesine sahip. Bu gibi senaryolarda, genelde böyle robotlar insanları öldürmeye, dünyayı ele geçirmeye falan çalışır. Ama Katilbot o kadar umursamaz ki. Tek isteği insanların onunla olabildiğince az iletişime geçmesi ve oturup tüm gün dizi izlemek. Bu yüzden de ona verilen emirleri yerine getiriyor ki sistemini hacklediği anlaşılmasın. Bir gün tabii ki bu gerçek ortaya çıkıyor. Diğerlerinin konusundan bu kadar bahsetmemiştim. Ama bu kitap hakkında internette pek yorum yok ve bence daha çok okuyucusu olması gereken kaliteli bir seri.

Şimdilik önerilerim bu kadar. Aralarından okuduklarınız ya da listeye ekledikleriniz var mı? Siz de bana birkaç kitap önerirseniz çok mutlu olurum. Kitaplarla kalın.

Yorumlar

  1. Heeey ne güzel kitaplar önermişsin :) benim duyduklarım da duymadıklarım da var aralarında. Grisha serisini ben de okudum ve bayıldım <3 Arada önermeye devam edebilirsin. Ayrıca eğer bakmak istersen ben de birkaç kitap yorumu yapmıştım bloğumda, aylık raporlarımda da okuduğum kitaplar hakkında düşüncelerimden bahsetmiştim. Bu kitap önerme işini yapmaya devam etmelisin!! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, beğenmene çok sevindim:) Grisha'nın çok bir güzelliği var<3 Hemen gidip senin önerilerine de bakıyorum:) Desteğin için teşekkürler:)

      Sil
    2. Ne demek :) Hava Uyanıyor serisine bir bak derim mükemmeldi kitaplarını okurken sabahlamıştım :) 5 kitaplık bir seri, 4'ü çıktı son kitabı da bu sene çıkacakmış sanırım.

      Sil
    3. Biliyorum okudum ilk üç kitabını:) Dördüncü kitabının da yarısını okumuştum çevrilmeden. Devamını Türkçe okurum diyip bıraktım ama hâlâ alamadım kitabı. Çok seviyorum o seriyi de<3 son kitabı da çıkacaksa bu sene onu da bekleyeyim bari:D

      Sil
  2. grisha <3 diğerlerini bilmiyorum kitap alışverişi yaparken gelip bakarım bu listeye tekrardan :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahh grisha bir başka. King of Scars da çıkıyormuş sonunda. Diğerlerini de mutlaka oku bence:)

      Sil
  3. çok iyi yapmışsınız önerileriniz çok kıymetli :)

    YanıtlaSil
  4. soğuk yaz okudum yazdım, şimdi de uyanıış okuyom bilimkurgu, katiller çetesi öneririm. senin fantastiklerden okuyum biraz :) ay o zaman bak, see, ragnarok, the witcher sana uyar :) ya iyi yazı kötü yazı diye bişi yok. bak dizileri filmleri müzikleri de yazsanaaa benim içiiin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Önerilerin için teşekkürler. Uyanış bir serinin kitabıydı dimi, çok görüyorum onu. Merak da ediyorum. Sen oku da düşüncelerini paylaşırsın bizle. İyi yazı kötü yazı yok belki ama içine sinen ve sinmeyen yazı var kesinlikle. Benim içime de zor siniyor sanırım. Yazarım onları da tabi, gerçi bu aralar pek bir şey izlemiyorum ama olsun:)

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kitap Mimi

  Mimleri cevaplamayı hep çok sevdim. Bu sefer de ben bir tane yapayım dedim. Daha önceden birçok kitap mimi yapılmıştır illa ki, benim yazdığım sorulardan birkaçı da onlarda vardır. Ama yeniden cevaplamış olalım. Belki cevaplarımız değişmiştir. 1) Kitaplığındaki en eski kitap Benim kitaplığımda bulunan en eski kitap Fido. Anneme ablaları hediye almışlar 1986 yılında. İlk baskısı 1984'te olmuş, zaten bu kitap da birinci baskıdan. Sayfaları geçen yıllarla iyice sararmış, kapaktan ayrılmış. Ama eski kitaplara has o yoğun kokusunu içime çekmek çok hoşuma gidiyor. 2) Kitaplığındaki en yeni kitap   Ben genelde kitaplarımı internetten sipariş ediyorum ve toplu alıyorum. O yüzden aslında en yeni kitaplarım birkaç tane. Ama ben okumak için en heyecanlı olduğumu göstermek istedim. Çok ümitliyim ve seveceğime eminim.Hazır filminin fragmanı da yayınlanmışken hemen okumak istiyorum. 3) Sana hediye gelen bir kitap Bayan Peregrine'in Tuhaf Çocukları benim düzenli kitap okumaya başlamamı sağl

Değişimin İlk Günü

Yeni bir hafta başlangıcı, yeni alışkanlıklar kazanmaya başlamak için harika bir zaman. Benim kazanmak istediğim yeni alışkanlık erken kalkmak. Uykuyu çok seven biri olarak bu benim için çok zorlayıcı bir şey. Gece bir şeyler yapmayı çok seviyorum, sabah uykularını da aynı şekilde. Zaten gece geç yatınca uyanmam öğle saatlerini buluyor. Fakat okul dışında erken kalkmayı başardığım birkaç nadir günde çok mutlu hissettiğimi fark ettim hep. 9'da kalktığımda -ki bu benim için çok erken bir saat- 12'ye kadar çok fazla iş hallediyorum. O üç saatlik zaman dilimi sanki apayrı bir gün gibi. Öğle ezanına kadar ne yapabilirsem en verimli şeyler onlar oluyor, öğleden sonrası çorap söküğü gibi geliyor. Bugün ise sabah namazına kalktım, yaklaşık 6.20 gibi, ve sonrasında bir daha uyumadım. Namaz, ayılma ve birkaç küçük şeyden sonra 7 gibi günümü başlattım.  Derslerim 9'da başlıyor, yani iki saatim vardı. Önce bir süredir ilgilenemediğim İspanyolca'yla ilgilendim. Birkaç alıştırma yapt

Ağaç Ev Sohbetleri - 58

Merhabalaar! Bu haftanın ağaç ev sohbetleriyle geldim yine. Konusu çok hoşuma gitti, hemen  yazayım dedim. Zaten sevdiğim havalarla ilgili bir yazı yazmayı düşünüyordum, güzel denk geldi. Sevgili Andromeda bulmuş konuyu. Teşekkür edelim ona da bu güzel konu için:) "Hangi mevsimin insanısınız, neden?" Tüm mevsimler çok güzel elbet. İyi ki hepsini yaşayabilen bir ülkedeyiz. Hepsini tadabilmek çok büyük zevk. Yaz olmadan kış, kış olmadan yaz anlaşılmazdı yoksa. Soğuk havalara aşığım. Isınmak serinlemekten daha kolay geliyor bana, üşüdüğümde sırtıma bir hırka alıp sorunu çözebiliyorum ama bir sıcak bastı mı vay halime. Yazı pek sevemiyorum o yüzden. Doya doya dondurma yiyebilme kısmı var ama orası çok güzel. Bir de piknik sezonu açılıyor, pikniğe de bayılırım. İlkbahar da güzel bu arada. Çiçekler, ağaçlar, hayvanlar uyanıyor hep beraber. Yaşam yeniden yüklenmiş gibi olmuyor mu ama? Her yer yeşil yeşil, mis gibi hava, ohhh. Sonbaharı biraz daha fazla severim. Hem yeni bir okul/iş